luni, 31 mai 2010

Imi dai un leu sa-mi iau mancare ?

Ieri am parcat masina. Inainte sa ies din masina un domn din afara m-a intrebat daca ii dau 50 de bani sa-si cumpere tigari. Nu i-am spus nimic si nu i-am dat.

La scurt timp dupa ce am iesit din masina, un alt domn s-a apropiat de mine si m-a intrebat daca am sa-i dau un leu. I-am spus ca nu. Si parca m-a mai intrebat o data daca ii dau un leu sa-si ia mancare. I-am spus ca am, dar ca nu vreau sa-i dau.

Cum mergeam in continuare, m-am mai uitat la el in spate. Dupa cum mergea si vorbea era clar ca are probleme mintale. Am vazut ca in mana are o pungulita transparenta cu ceva ce parea paine/cozonac, rosii/oua etc. Si mi-au dat lacrimile. Mi-a parut rau. M-am simtit prost si i-am dat doi lei.

I-am dat doi lei sa-si cumpere mancare, dar fusesem rau cu el si asta nu o pot repara decat daca nu voi mai fii cu altii.

2 comentarii:

  1. Eu unul sunt total impotriva cersetoriei, sub orice forma. Statul le ofera ajutor si ei il refuza. Daca nu le-ar mai da nimeni nici un ban, n-ar avea de ales decat sa se duca la institutiile capabile sa ii ajute. Data viitoare cand imi cere vreunul bani de mancare, il intreb daca vrea sa urce in masina sa-l duc la Cantina Centrala de Ajutor Social Sector 1 de pe str. Sfantul Constantin nr. 8. Pun pariu ca stramba din nas si pleaca. Si asta pentru ca s-a invatat sa cumpere shaorma de banii cersiti in juma de ora. Iar asta e doar vina celor care dau bani la cersetori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate. Asa gandesc si eu, dar "Daca nu le-ar mai da nimeni nici un ban..." nu se va intampla curand. Doar sa le dea din ce in ce mai putina lume si din ce in ce mai multa lume sa le ofere o alternativa de genul celei la care te gandesti tu.

    Acum cativa ani am vazut un cersetor celebru din troleul 69 primind cam 10 lei la o tura si am coborat amandoi la Orizont. Mie imi era rau de foame si nu aveam bani sa-mi iau, d-abia asteptam sa ajung acasa sa mananc si el fuma si isi cumpara shaorma. Am mai vazut si unul care spala parbrize scotindu-si teancul foarte gros de bani din buzunar. Am mai vazut si o fata cu un copil in brate care plangea ca nu are bani de mancare pentru copilul ei si dupa ce a coborat din metrou a inceput sa-i dea palme.

    Ce am scris in postare nu are menirea de a incuraja cersetoria. O descurajez total. Eu nu ofer bani cersetorilor.

    Dar am fost ironic cum sunt eu de obicei spunandu-i ca am, dar nu-i dau si mi-a parut foarte rau ca i-am spus asta unui om cu probleme mintale.

    RăspundețiȘtergere